Opgaver

Se del 1 under virksonheden

Del 2. 
Forretningsmodellen

a) omverdens modellen:


Virksomhed:Action Stations

Den afhængige omverden:

Konkurrenter:Da Action Station er et museum, vil museumets eneste konkurrent være City museum Portsmouth. Det vil det, da de begge vil sælge den samme form for viden og oplevelse til folk, selvom det ikke er den samme historie de fortæller.

Leverandører:Hvis der skal være en leverandør, så vil man jo sige at krigsflåden er museumets leverandør, da det er krigsflåden, som giver museumet en historie og dermed gør at Action Stations overhovedet kan finde sted.
Kostoderne er dem, som sælger oplevelserne til de besøgende har betalt for at få på museumet.

Mellemhandler:
Ingen

Kunder:De besøgende museumet får.
Der ca. 500.000 besøgende om året.

Den uafhængige omverden

Demografisk forhold:
Resten kommer senere

                                                                                                                            

b) SWOT:
                                                                                                                             

c) Distributionsformer
Action Stations bruger indirekte distribution, hvor museumet er producenten, guiderne på museumet er grosisten og de besøgende er konsumenten.



                                                                                                                         

d) Porters værdikæde

Kommer senere.....
                                                                                                                      

Forretningsmodellen



                                                                                                                             

Del. 3
Markedsføring

a) Beskriv det eksisterende markedsføringsmateriale

Action Stations har ikke mange markedsføringsmaterialer, de har deres hjemmeside, og så har de
også en afdeling inde på hele Historic Dorckyards hjemmeside.

Kommer mere....

http://www.actionstations.org/
http://www.historicdockyard.co.uk/actionstations/
                                                                                                                             

b) Analyser et udvalgt materiale i forhold til AIDA-modellen


Jeg har valgt at analyser Action Stations egen hjemmeside med AIDA-modellen.

Her ses det øverste billede af hjemmesiden:




Attention:
På Action Stations hjemmeside vil opmærksomheden lande i det venstre hjørne, i den øverste halvdel på den firkantet hvor der står 'Welcome to Action Stations'. Det ligger lige hvor det lodrette og vandrette gyldnesnit skære hinanden.
Selve hjemmesiden er meget farverig, og da man har brugt en hvid baggrund fremhæver den deres logo og navne rigtig godt.


Interest:
Det der skaber interesse og forhåbenlig får læserne til at læse videre er billederne. Billederne viser nogle af de aktiviter Action Station kan tilbyde. Det betyder også meget at billederne er placeret ved siden af logoet, da man ligger mærke til deres slogan  ' See the navy > Be the navy ' hvilket og vil gøre læseren intereseret i hvordan det kan lade sig gøre, og dermed henvender det sig til billederne.


Desire:Det som får læseren/seeren til at ønske at besøge Action Stations, er de farvede kasser med tekst, der er placeret under billederne. De beskriver hvad billederne går ud på, og dermed kan give de besøgende endnu mere info om hvad man kan få hvis man besøger stedet.


Action:Det gør man skrider til handling, er de kasser, som er placeret i bunden af hjemmesiden. Her beskrives der hvordan man kan finde stedet og hvordan man kan kontakte det. Det igen fremhævet med farver, som gør det spændene at se på, men det samtidig også en meget overskuelig og enkel opstilling, og det gør det nemt for læseren at finde hvad man søger.


Her ses bunden af hjemmesiden.

http://www.actionstations.org/


                                                                                                                                

c) udled hvilke paremetre produktet markedsføres på

Det Action Stations markedsføres på ved hjælp fra hjemmesiden, er dens farver og den måde man har prøvet at gøre hjemmesiden levende. Grunden til man ønsker denne levende effekt, er fordi Action Station ikke er et almindeligt museum, da man bruger fysiske oplevelser og udfordringer til at give de besøgende en forståelse for hvad krigsflåden handlede om. Igen deres slogan ' See the navy > Bee the navy '.

Så farverne og billederne, som er iscenesat levende, ligger der store overvejleser under.
                                                                                                                               

d) Hvordan kunne markedsføringen af det samme produkt/koncept se ud i Danmark?

Markedsføringen af Action Stations igennem hjemmesiden, ville kunne se ud ligesom den gør her i England. Det ville den fordi, man bruger de samme farver og virkemidler, til at opfylde den levende effekt i Danmak, men også fordi den ikke kun henvender sig til folk i England. 
                                                                                                                               

Del 4.
Markedsføringspotentialea) Vurder hvordan og i hvilke omfang markedsføringen er til stede i produkterne
På Action Stations vil markedsføringen være til stede på den måde, at konceptet bag markedføringen er at give folk en forstilling om hvordan man ønsker at give folk muligheden for at lære omkring krigsflåden ved hjælp fra fysiske oplevelser og udfordringer.
Dette kommer til udtryk på museet, ved spil på computere, klatrevæge og simolatorer. 

                                                                                                                                    

b) Vurder og beskriv hvordan markedsføringen påvirker produktet. Hvordan ville produktet være, hvis det ikke skulle markedsføres.Museet påvirkes af markedsføringen på den måde, at man skal lave nogle fysiske aktiviter, der skal kunne give folk en viden om hvordan krigsflåden fungerede. Hvis ikke Action Stations  blev markedsført, ville konceptet være det samme på museet, da det hele tiden har været meningen at kunne give folk en viden igennem fysiske oplevelser og udfordringer. 

                                                                                                                               

c) Skitser ideer til hvordan produktet kunne forbedres i forhold til markedsføringen.

- På hjemmesiden er markedsføringen moderne og nutidig, men produkterne på museet er meget gammeldags, og dermed kan man måske godt misforstå sammenhængen mellem museet og hjemmesiden, hvilket ikke er det ønskede formål. Så en fornyelse af nogle af de fysiske aktiviter på museet vil gøre det bedre, da museet bedre vil kunne opfylde den markedsføring der bliver gjort omkring Action Stations igennem hjemmesiden. 

skitser kommer senere.......








Ingen kommentarer:

Send en kommentar